نقشه برداری و امور ثبتی

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناسان رسمی دادگستری امور نقشه برداری و ثبتی با توجه به صلاحیتهای خود مجاز به ارایه خدماتی از قبیل موارد ذیل میباشند:

تعیین مختصات UTM ، جانمایی قطعه ثبتی بر روی نقشه های هوایی و گوگل ، نقشه برداری جهت ارایه به شهرداری ، اداره ثبت ، بررسی امور مربوط به تداخل پلاک ثبتی با پلاکهای مجاور یا گذر ، تعیین متراژ دقیق املاک و اراضی، بررسی اضافه یا کمبود متراژ قطعات ثبتی و عدم تطابق سند با وضعیت موجود ، تعیین موقعیت دقیق پلاک و اراضی گمشده و پیاده سازی، پیاده سازی نقشه فونداسیون طبق نقشه آکس بندی با دوربین و همچنین نشانه گذاری بوسیله بنچ مارک که با کمک دوربین های نقشه برداری و بر اساس اسناد و مدارک موجود انجام میگیرد.

جهت تعیین حدود املاک و اراضی و بررسی موقعیت موجود پلاک ثبتی و تطابق با اسناد مالکیت و حدود اربعه درج شده در آن ، علاوه بر نقشه برداری و کنترل ابعاد قطعات ثبتی مجاور ، جهت دقت بیشتر نقشه های تفکیکی منطقه نیز در مواردی به تشخیص کارشناس رسمی دادگستری مورد بررسی قرار میگیرد.

ارایه خدمات کارشناسی  در این دفتر تخصصی و صرفا در زمینه راه و ساختمان ، ثبتی و گروه ماشین آلات بوده و مدت زمان انجام کارشناسی نیز ظرف مدت حدودا دو روز کاری میباشد.

جهت هماهنگی کارشناسی ملک مورد نظر، با شماره تماس ارایه شده تماس حاصل  فرمایید

استان تهران : خیابان آفریقا -نبش ظفر- پلاک 93 –

تماس 02128423280 , 02191035472

استان البرز : مهرشهر کرج – سه راه شهرداری ، مجتمع تجاری اداری توسکا ، واحد 61

تماس : 02634011923 و 09122394284


برخی دیگر از خدمات  کارشناسان رسمی دادگستری :

ارزیابی رسمی املاک و سایر داراییها ، مورد نیاز جهت اخذ ویزا ، مهاجرت ، ارایه به بانک ها ، ارگانهای دولتی و شرکتهای خصوصی ، املاک واقع در طرح شهرداری ها ، احقاق حق  ،حکمیت ، انجام معامله  ، نقشه برداری جهت تعیین مساحت دقیق و حل اختلافات …

ارزیابی املاک و سایر دارایی ها نظیر خودرو… جهت ارایه به کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی ، ارایه گواهی توانایی مالی به سفارت کلیه کشورها ، تایید دادگستری و وزارت امور خارجه _گزارش به زبان انگلیسی در صورت درخواست

ارزیابی قیمت روز کارخانه ها جهت اخذ وام و اعتبار ، افزایش سرمایه شرکت و نقل و انتقال سهام  کارخانه ها

ارزیابی شرکت های دانش بنیان ، تعیین ارزش اختراعات ثبت شده ، ارزش برند ، خطوط تولید و ماشین آلات

 

 لینک ثبت آنلاین درخواست کارشناسی

 

کلیه هزینه ها طبق تعرفه مصوب قوه قضاییه و زمان انجام امور کارشناسی ، حدودا ظرف مدت دو روز کاری میباشد.

 


کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری

نقشه‌برداری (Surveying) یا مهندسی نقشه‌برداری، شاخه‌ای از علوم مهندسی است که به جمع آوری، آماده سازی، ذخیره سازی، پردازش، مدیریت، تحلیل، تلفیق، بازیابی و انتقال داده‌های مکان مرجع می‌پردازد.

معمولاً عملیات نقشه‌برداری شامل دو مرحله برداشت  و ارائه نتایج کار است. در مرحله اندازه‌گیری، از وسایل و دستگاه‌ها (نظیر توتال استیشن‌ ها، تئودولیت‌ها، جی‌پی‌اس و …) و نیز روش‌های مختلفی استفاده می‌شود تا داده‌های لازم برای مرحله دوم بدست آید. نتایج کار به صورتهای آنالوگ (نقشه، مقاطع طولی و عرضی و…) یا رقومی ارائه می‌گردد.

در نقشه‌برداری از مناطق کوچک اثر کرویت زمین تقریباً ناچیز است و می‌توان زمین را در منطقه کوچکی مسطح در نظر گرفت. در مواقعی که زمین را مسطح فرض کنیم روش نقشه‌برداری، مستوی نامیده می‌شود این فرضیه تا زمانی که سطح منطقه مورد نظر از چند صد کیلومتر مربع تجاوز نکند قابل قبول است. نقشه‌برداری مسطح (مستوی) برای کارهای مهندسی، معماری، شهرسازی،شهرداری ، باستان شناسی، کارهای ثبت و املاکی، تجاری، اکتشافی بکار می‌رود. برای نمایش اطلاعات جمع‌آوری شده در نقشه‌برداری از سیستم تصویر استفاده می‌گردد. رایج‌ترین سیستم تصویر مورد استفاده در نقشه‌برداری، سیستم)  UTM Universal Transvers Mercator) می‌باشد.


کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری

انواع نقشه برداری :

نقشه‌برداری مسیر: نقشه‌برداری مسیر، برای طراحی و پیاده کردن مسیرها از قبیل راه، راه‌آهن و کانال‌کشی استفاده می‌گردد.

نقشه‌برداری زیرزمینی : نقشه‌برداری زیرزمینی، موضوع آن برداشت یا پیاده کردن نقشه‌های تونل‌ها و معادن است.

 

نقشه‌برداری هیدروگرافی : نقشه‌برداری هیدروگرافی، به منظور داشتن موقعیت عمق دریاها و رودخانه‌ها جهت عبور و مرور کشتی‌ها، زیردریایی‌ها، محل عبور لوله‌های نفت و گاز در اعماق دریاها، ایجاد اسکله‌های جدید و مکانیزه، احیای بنادر و تأسیسات ساحلی متعلق به آنها، همچنین بهره‌برداری صحیح و بهینه از دریاچه‌ها و سدها، از آن استفاده می‌شود.

نقشه‌برداری نظامی : نقشه‌برداری نظامی، برای تهیه نقشه‌های نظامی و تعیین نقاط مهم استراتژیکی یک منطقه و برای اهداف نظامی و آرایش و استقرار نیروهای رزمنده و مواضع تعرضی و دفاعی با مقیاس بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نقشه‌برداری ثبتی : نقشه‌برداری ثبتی، با هدف تعیین حدود اراضی و مساحت قطعات ملکی، در حوزه املاک و مستغلات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نقشه‌برداری شهری : نقشه‌برداری شهری، برای تهیه و اجرای طرح‌های جامع و تفصیلی و هادی شهرها به کار می‌رود.

لینک :  سازمان نقشه برداری کشور

====================================================

کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری

خدمات کارشناسی این مجموعه تخصصی و صرفا در زمینه گروه راه و ساختمان و نقشه برداری و گروه ماشین آلات میباشد . طبق قانون ارایه نظریه های کارشناسی و ارزش گذاری هر بخش به تفکیک توسط کارشناس رسمی دادگستری صاحب صلاحیت عضو کانون و یا مرکز کارشناسان رسمی دادگستری و طبق ضوابط میبایست صورت پذیرد . برخی از رشته ها و گروه های زیر مجموعه کانون و مرکز کارشناسان رسمی دادگستری عبارتند از :

کارشناس رسمی دادگستری رشته راه و ساختمان و نقشه برداری

کارشناس رسمی دادگستری رشته امور ثبتی

کارشناس رسمی دادگستری رشته برق ، ماشین آلات و تاسیسات کارخانجات

کارشناس رسمی دادگستری رشته  امور نقلیه و خودرو

کارشناس رسمی دادگستری رشته کشاورزی و اراضی مزروعی

کارشناس رسمی دادگستری رشته حسابداری و حسابرسی

ارایه خدمات نقشه برداری ، جانمایی نقشه های ثبتی ، کنترل حدود اربعه قطعات ثبتی ، تعیین مختصات UTM ، جانمایی قطعه ثبتی بر روی نقشه های هوایی و گوگل ، نقشه برداری جهت ارایه به شهرداری و دفاتر الکترونیک ، اداره ثبت ، بررسی امور مربوط به تداخل پلاک ثبتی با پلاکهای مجاور یا گذر ، تعیین متراژ دقیق املاک ، آپارتمان ها و اراضی شهری و حومه ، بررسی اضافه یا کمبود متراژ قطعات ثبتی و عدم تطابق سند با وضعیت موجود ، تعیین موقعیت دقیق پلاک و اراضی گمشده و پیاده سازی، پیاده سازی نقشه فونداسیون طبق نقشه آکس بندی اجرایی ساختمان با دوربین .

امور مرتبط با تداخل پلاکهای ثبتی و بررسی اضافه متراژ قطعات ثبتی با توجه به موقعیت و متراژ ملک ظرف حدود 24 الی 48 ساعت صورت می پذیرد.


اطلاعات مربوط به امور ثبتی و دعاوی ثبتی از جمله مسائلی هستند که برای هر یک از فعالین امور ساخت و ساز و یا امور ملکی و سایر عموم مورد نیاز است که در ذیل به بخشی از آن می‌پردازیم:

ابطال سند:

ممکن است ، برای ابطال یک سند رسمی شخصی به هر دلیلی اقدام کند.  به عنوان مثال سند به گونه‌ای تنظیم شده که معامله ثبت‌شده فاقد یکی از شرایط اساسی است و یا ادعای تردید و انکار در مورد عادی و جعلی بودن سند، در دادگاه ثابت شده است.

اعتراض به ثبت:

فرد به تقاضای ثبت فرد دیگر اعتراض می‌کند و طبق قانون می‌تواند در مدت زمانی محدود اقدام کند.

اعتراض به عملیات ثبتی:

شخصی به عملیات مقدماتی یک ثبت که در اداره ثبت انجام شده است ،‌ اعتراض داشته باشد. به کلیه عملیات و اقداماتی که قبل از ثبت ملک در اداره ثبت انجام و منتهی به صدور سند مالکیت می‌شود، عملیات مقدماتی ثبت می‌گویند. ممکن است در این زمینه اعتراض‌هایی صورت گیرد و در ادامه عملیات ثبتی و صدور سند مالکیت خلل وارد کند. تفکیک ملک و تحدید حدود، از انواع عملیات مقدماتی ثبت به حساب می‌آید.

اعتراض به تصمیم واحد ثبتی در خصوص افراز:

به جداکردن سهم مشاع شریک یا شرکا، افراز می‌گویند. به عبارت دیگر در افرازشرکا با توجه به سهمی که هریک از آنها دارند تقسیم می‎شود. اگر واحد ثبتی تقسیم و افراز را قبول نکند، ‌شرکا می‌توانند در دادگاه محل وقوع ملک، اعتراض خود را مطرح کنند. اما به منظور رعایت برخی مقررات و حقوق اقشار خاص، این صلاحیت به طور کامل از محاکم سلب نشده است و محاکم در سه مورد، برای انجام افراز مجاز می‌باشند. مورد اول اینکه شرکا طی مهلت قانونی می‌توانند در دادگاه عمومی نسبت به تصمیم واحد ثبتی اعتراض کنند. دومین مورد برای زمانی است جریان ثبتی یک ملک به اتمام نرسیده باشد. مورد آخر به تقسیم ملک بین شرکای مشاعی محجوری مربوط می‌شود که دادگاه در این زمینه اقدام خواهد کرد. وکیل امور ثبتی در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد.

اعتراض به تحدید حدود:

از تعیین حدود ملک یا املاک معین، به عنوان تحدید حدود یاد می‎شود. در دعوای اعتراض به تحدید حدود،‌ معترض به تقاضای ثبت ملک اعتراضی ندارد. در این مورد، اعتراض شخص مبنی بر این است که در زمینه تحدید حدود، به حقوق او تجاوز شده و قسمتی از ملک او جزء ملک متقاضی ثبت گردیده است. بنابراین شخص معترض می‎تواند اعتراض به تحدید حدود را از دادگاه درخواست کند. اعتراض به تحدید حدود باید قبل از ثبت ملک در دفتر املاک مطرح گردد.

اعتراض به تحدید حدود:

از تعیین حدود ملک یا املاک معین، به عنوان تحدید حدود یاد می‎شود. در دعوای اعتراض به تحدید حدود،‌ معترض به تقاضای ثبت ملک اعتراضی ندارد. در این مورد، اعتراض شخص مبنی بر این است که در زمینه تحدید حدود، به حقوق او تجاوز شده و قسمتی از ملک او جزء ملک متقاضی ثبت گردیده است. بنابراین شخص معترض می‎تواند اعتراض به تحدید حدود را از دادگاه درخواست کند. اعتراض به تحدید حدود باید قبل از ثبت ملک در دفتر املاک مطرح گردد.


نشانی اداره های ثبت و اسناد و املاک تهران :

اداره كل : خيابان قائم مقام فراهاني – پايين تر از شهيد بهشتي – كوچه ميرزا حسني پلاك 3

شمالغرب : ( بخش 10 و 11 تهران ) : بزرگراه جلال آل احمد – بين پل نصر شهرك آزمايش – روبروي آتش نشاني –  پلاك 99

شمالشرق ( بخش 2 تهران ) : خ سيد جمال الدين اسدآبادي ( يوسف آباد ) –  نبش خ هفتادم ( 70 )

تهرانپارس ( بخش 11 تهران ) : تهرانپارس-خیابان استخر- خیابان 212 شرقی- نبش چهارراه رستم- پلاک 59

شميران  ( بخش  11 تهران ) : ميدان تجريش – خيابان شهيد فناخسرو – پلاك هاي 32 و 34

قلهك ( بخش 11 تهران ) : خيابان ميرداماد – جنب خيابان نفت شمالي – پلاك 221

شرق ( بخش 7 تهران ) : خيابان پيروزي – خيابان پنجم نيرو هوايي – فلكه دوم – نبش 32/5  – پلاك 635

غرب ( بخش 10 تهران ) : خيابان دامپزشكي – بين خيابان جيحون و شهيدان – پلاك 653

كن ( بخش 10 و 11 تهران ) : فلكه دوم صادقيه ( آريا شهر ) – بلوار فردوس – چهارراه اشراق – خيابان شقايق جنوبي – كوچه 16 شرقی

جنوب ( بخش 1 و 4 و 5 و 6 و 8 و 9 )  : خيابان شيخ هادی – نرسيده به خيابان جمهوري – نبش كوچه رجب بيگی – پلاك 366

وليعصر ( ع ) ( بخش 3 تهران ) : خيابان شيخ هادي – نرسيده به خيابان جمهوري – نبش كوچه رجب بيگی – پلاك 366

جنوب شرق ( بخش 7 و 12 تهران ) : خيابان خاوران – پايين تر از فرهنگ سراي خاوران – جنب موسسه مالی و اعتباري مهر – پلاك 114

جنوب غرب ( بخش 10 تهران ) : خيابان دامپزشكی – بين خيابان جيحون و شهيدان – پلاك 653

شهرري ( بخش 12 تهران ) : شهرری – ميدان حضرت عبدالعظيم – اول خيابان 24 متري شهرری

 معاونت اجرای اسناد رسمی : تهران – میدان ونک – خیابان حقانی – نبش چهارراه جهان کودک

اداره اول اجراي ثبت : تهران – میدان ونک – خیابان حقانی – نبش چهارراه جهان کودک

اداره دوم اجرای ثبت : تهران – میدان ونک – خیابان حقانی – نبش چهارراه جهان کودک

اداره سوم اجرای ثبت : تهران – میدان ونک – خیابان حقانی – نبش چهارراه جهان کودک

اداره چهارم اجرای ثبت : تهران – میدان ونک – خیابان حقانی – نبش چهارراه جهان کودک

کارشناس رسمی دادگستری جهت ارزیابی عادلانه املاک برای تقسیم ارث

5/5 - (6 امتیاز)